Kedilerde Calicivirüs Tedavisi, Batıkent Ankara 11

Kedilerde görülen enfeksiyon türleri arasında üst solunum yolu enfeksiyonları da önemli bir yer tutar. Kedilerde görülen üst solunum yolu enfeksiyonlarının nedenlerinden biri de Calicivirüstür. Kedilerde Calicivirüs Tedavisi, Batıkent Ankara tarafından takibi yapılan rahatsızlıklar arasındadır.

Bulaşıcı özelliğe sahip olan bu hastalığın çeşitli belirtileri bulunur. Rahatsızlığın tedavi edilebilir olması sevindirici yanıdır fakat belirtiler çoğu kedide anlaşılmaz. Belirtilerden bazıları aşağıdaki gibi sıralanır:

• Burun ve gözlerde akıntı
  • Hapşırma
  • Ağızda ağrılı yara
  • Ani topallama refleksi
  • İştahta azalma
  • Kilo kaybetme
  • Aşırı salya akıtma

Calicivirus İnsana Bulaşır Mı ?

Calicivirüs bulaşıcı etkiye sahip olmasına rağmen tedavisi mümkün olan kedi hastalıkları arasında yer alır. Kedileri etkileyen viral patojenler arasında yer alan bu rahatsızlık insanları etkileme gücüne sahip değildir. Yalnızca kedileri ilgilendiren bir hastalıktır. Calicivirus İnsana Bulaşır Mı ? Sorusu için verilebilecek yanıtlar arasında bu rahatsızlığın insanlara bulaşmadığı yer alır.

Hastalığın etki alanı üst solunum yolları olur. Ayrıca kedilerin ağzının içi de bu rahatsızlıktan etkilenir. Virüsün bulaşması ile birlikte belirli bir kuluçka süresine ihtiyaç olur. Bu süre iki ile altı hafta aralığında değişir.

Kediler bu virüse yakalandıklarında tedavi edildikten sonra da belirli bir süre virüsü taşımaya devam eder. Çok bulaşıcı özellikte olması nedeni ile diğer kedilerle temas konusuna dikkat edilmesi gerekir.

Kedilerde Calicivirüs Tedavisi, Batıkent Ankara vasıtası ile yapılabilir. Birçok kedi rahatsızlığının tedavisinde veteriner hekim kontrolünde hareket edilmesi oldukça önemlidir. Calicivirüs taşıyan kedilerin belirti göstermesi nadiren olur. Bu sebeple dikkatli olunması gerekir.

İlginizi Çekebilir; Kedim Sarı Kusuyor

Calicivirus İyileşir Mi ?

Calicivirus İyileşir Mi ? Sorusu kedi sahipleri için merak edilebilecekler arasında yer alır. Bu rahatsızlık gribe benzer özellikler göstermesi açısından belirtilerin anlaşılabilmesi daha kolaydır. Yaşlı kedilerin yanı sıra yavru kediler de Calicivirüsten daha fazla etkilenir. Üst solunum yolu enfeksiyonudur fakat dikkatli bir tedavi uygulanmadığında zatürreye dönüşebilir.

Bulaş riski yüksek hastalıklardan biri olan bu rahatsızlık kolaylıkla sağlıklı kedileri etkileyebilir. Kedilerin aşılanmış olması hastalığın daha hafif geçirilmesine neden olurken aşılı kediler de virüse yakalanabilmektedir. Aşı yapılmış olması hastalığın enfekte olmasına engel değildir.

Kedilerde Calicivirüs Tedavisi, Batıkent Ankara tarafından kedilerde görülen çeşitli hastalıkların tedavi edilebilmesi söz konusudur. Kedide görülen belirtiler doğrultusunda veteriner tarafından konulacak teşhisin ardından tedaviye başlanması gerekir.

Fiziksel muayene sırasında gerekli görülürse kedinin yüzünden sürüntü alınarak tahlil de yapılabilir. Konulacak tanının ardından da hemen tedaviye başlanır. Hastalık belirtileri hafif olduğunda evde tedavi yapılması uygun olmaktadır. Hastalığın şiddetine bağlı olarak veteriner gerekli görürse antibiyotik tedavisi de uygulanabilir.

Bu hastalıktan kedilerin korunabilmesi için düzenli olarak yapılan aşılarının eksiksiz olması gerekir. Bu tür bir rahatsızlık kedide ortaya çıktığında ise tedavi süresi bitene kadar diğer kedilerle temas etmemesi bulaş riskini azaltmak açısından önem taşır.

Kedi calicivirüs insana bulaşır mı?

Kedilerde calicivirüs nasıl geçer?

Calicivirus nasıl bulaşır?