Köpeklerde mantar, köpeklerde mantar hastalığı, köpeklerde mantar aşısı fiyatları, köpeklerde mantar hastalığı tedavisi

Köpeklerde mantar oldukça riskli ve kesinlikle tedavi gerektiren bir hastalıktır. Bu hastalığın belirtilerin iyi bir şekilde gözlenmesi köpek sahipleri açısından önemlidir. Belli yaş ve dönemlerde meydana gelebilen mantar, vücudun farklı bölgelerinde ortaya çıkan bir enfeksiyondur.

Mantar hakkında bilgi sahibi olmak köpeğiniz için erken tanı ve tedavi olanağı sağlayacaktır. Tek bir mantar türü yoktur. 3 farklı çeşidi bulunmaktadır. Özellikle yavru ve genç köpeklerde sıkça görülmektedir. Birçok evcil hayvanda oluşabilmekte ancak köpeklerde şiddetli bir ivme gösterebilmektedir.

Köpeğin yemesindeki düzensizlik, vücudunda var olan diyabet, derisindeki parazitlerin artış göstermesi ve alerjik reaksiyonlar mantar hastalığını tetikleyebilmektedir. Hastalık, gerekli hijyenin sağlanması ve veterinerin uygulayacağı tedavi ile giderilebilmektedir.

Köpeklerde Mantar Hastalığı

Köpeklerde mantar hastalığı kedilerde de görülür. Kedi ve köpeklerde sıkça görülebilen mantar enfeksiyonu, köpeklerde çok daha fazla enfeksiyona neden olabilmektedir. Ayrıca köpeklerde baş gösteren bu mantar, insanlara da bulaşabilmektedir. Aslında çevremizde ve doğal ortamlarda çokça mantar bulunmaktadır. Köpekler, bağışıklık sistemlerinin gücü ölçüsünde bu mantarları ekarte edebilir. Az miktarda olan mantarlar köpeklerde enfeksiyona sebep olurlar.

Bağışıklığın düşük olduğu bir anı kollar ve vücuduna nüfuz eder. Toprak yapısı bakımından mantar yetişmeye elverişli toprakların olduğu bölgelerde, köpek tarafından mantarın solunması yahut yutulması aracılığıyla bulaşır. Bu bulaşma yollarından birisi.

Diğer bir bulaşma yolu, mantar enfeksiyonu taşıyan bir köpekle temas kurulmasıdır. Köpeğinizi doğa yürüyüşlerine çıkardığınızda dahi topraktan köpeğinize geçebilmektedir. Köpeği izole olarak yetiştiremeyeceğinizden dolayı bu hastalığa karşı iyi bir bağışıklık geliştirerek kısmi olarak köpeğinizi koruyabilirsiniz. Buna rağmen hastalık bulaşmışsa tabii bazı belirtileri de olacaktır.

Uyuşukluk hissi, burnunun kanlı akması, ateşinin yüksek seyretmesi, kilo kaybı yaşaması, idrarında kan olması, gözünde iltihaplanma gibi belirtilere rastlayabilirsiniz. Bunlar mantarın bulunduğu bölgeye göre değişiklik gösterecektir. Köpeklerde mantar, tedavisi uygun bir biçimde tatbik edildiği sürece iyileşebilen bir hastalıktır.

Köpeklerde Mantar Aşısı Fiyatı

Mantar hastalığı süresince köpeğin kaşınmadan ötürü vücudunda bazı yara benzeri şeyler meydana gelir. Yine sürekli kaşıma, mantarın farklı bölgelere de sıçramasına neden olacaktır. Bu aşamada mantar aşısı, 2 doz şeklinde 15 günde bir olacak biçimde uygulanabilir.

İnisiyatif veteriner hekime bırakılmalıdır. Gerekirse 1 doz daha yapılması gerekebilir. Mantar aşısı kalça ve bacakta kas içine gelecek biçimde uygulanır. Köpeğiniz mantara karşı güçlü bir bağışıklık kazanana kadar her yıl yapılması doğru olacaktır. Köpeklerde mantar aşısı fiyatları köpek sahipleri için külfetli olmayacaktır.

Farklı şehirlerde ve farklı kliniklerde ücretler birbirinin aynısı olmasa da aralarında büyük farklar yoktur. 2 doz gerekirse 1 doz daha yapılabileceği için fiyatı bu bazda değerlendirmek gerekmektedir. Köpeklerde mantar özellikle de yavru köpeklerde, risk taşıdığından ihmal edilmemelidir. Yavru köpek 135 günlük olduğunda bu aşının yaptırılmasında fayda olacaktır.

Köpeklerde Mantar Hastalığı Tedavisi

İlk olarak şu konunun altını çizmek gerekir; mantar tedavisi mutlaka veteriner hekim kontrolünde olmalıdır. Hangi mantar türüne hangi tedavi uygulanacağının kararını hekim vermelidir. Mantar enfeksiyonunun türüne göre uygulanacak ilaç ve yöntemler farklı olacaktır.

Uygun gördüğü takdirde mantar bulunan bölgeye çeşitli merhem ve kremler sürülmesi gerekebilir. Ya da ağız yolundan alınacak ilaçlar gerekli görülebilir. İlk olarak tabii köpeğin mantarlı bölgesindeki tüylerin kesilmesi gerekmektedir.

Tüm vücuduna solüsyon sprey püskürtülür ya da sünger yardımıyla sürülür. Köpeğin bu sürülen kremleri yalama olasılığı olduğundan yara koruyucu bir korse giydirilir. Aksi halde tedavi süresi uzayacaktır. Köpeklerde mantar hastalığı tedavisi titizlikle yürütülmelidir. Çünkü gerekli tedavi uygulanmazsa kronik bir hal alabilmektedir. Bu yüzden köpeklerde mantar konusu hafife alınmamalı ve veteriner hekim ile irtibata geçilmelidir.

Köpeklerde mantar hastalığı nasıl geçer?

Mantar tedavisi mutlaka veteriner hekim kontrolünde olmalıdır. Hangi mantar türüne hangi tedavi uygulanacağının kararını hekim vermelidir. Mantar enfeksiyonunun türüne göre uygulanacak ilaç ve yöntemler farklı olacaktır.

Köpeklerde mantar nasıl anlaşılır?

Köpeklerde mantar insana geçer mi?

Köpeklerde baş gösteren mantar, insanlara da bulaşabilmektedir.

Köpeklerde mantar aşısı gerekli mi?