Kedilerde Herpes Virüs Tedavisi

Kedilerde üst solunum yolu hastalıkları arasında yer alan Herpes Virüs bulaşıcı özellik taşıması ile de öne çıkan bir rahatsızlıktır. Çeşitli şekillerde kendini belli eden bu rahatsızlığın başlangıç noktası solunum yoludur. Kedilerde Herpes Virüs Tedavisi, Batıkent Ankara aracılığı ile bu tür rahatsızlıkların tedavisi kısa sürede yapılır.

Kedi hamile ise plesanta aracılığı ile yavrulara da bulaşabilme riski olan bu hastalığın solunum yolu kanalından yayıldığı görülür. Kedi hamileyse ve yavrular da enfekte olduysa bu durumda doğumdan kısa bir süre sonra yavruların ölmesi kaçınılmaz olur.

Kedilerde Herpes Virüsü Belirtileri

Kedilerde Herpes Virüsü Belirtileri genelde virüsün alınmasından 2-6 gün içinde açığa çıkmaktadır. Hastada solunumda belirgin biçimde ortaya çıkan hırıltı önemli belirtiler arasında yer alır.

• Hırıltılı solunum
  • Öksürük
  • Salya akıntısı
  • Kilo kaybı
  • Gözlerde yaşarma
  • Yüksek ateş

Kedinin bağışıklık sisteminin güçlü olması hastalığın etkilerini yavaşlatır. Bunun yanı sıra yavru kedilerde hastalığın şiddeti daha yüksektir. Bağışıklık sistemi düşmüş kedilerde de ağır seyreden bir rahatsızlıktır.

Kedilerde Herpes virüs Tedavisi, Batıkent Ankara tarafından yapılmaktadır. Kedinin rahatsızlığı akut ya da kronik olarak seyredebilir. Bu durumda hastalığın seyrine yönelik bir tedavi uygulanması gerekecektir.

İlginizi Çekebilir; Kedilerde Calicivirüs Tedavisi

Kedilerde Herpes Virüsü Neden Olur?

Kedilerde Herpes Virüsü Neden Olur? Sorusunun yanıtı merak edilirken bu hastalık bulaşıcı bir özellik gösterir. Bu hastalıktan korunabilmenin etkili yolları arasında aşı uygulamaları yer alır. Kedide hastalık görüldüğü andan itibaren diğer kedilerden ayrılması oldukça önemlidir. Kronikleşen rahatsızlıklarda hastanın korunması ve özellikle soğuklarda dışarı çıkarılmaması gerekir.

Kedilerde Herpes virüs Tedavisi, Batıkent Ankara tarafından gerçekleştirilecek çalışmalarda hastalığın tanısının ardından tedavinin şekillenmesi kısa sürede gerçekleşir. Bu rahatsızlıklarda genellikle antibiyotik kullanımı yapılırken kedinin de diğer kedilerle irtibatının kesilmesi sağlanır. Hastalık bulaşıcılık yönünden etkindir ve viral özellikleri ile de dikkat çeker.

Bu rahatsızlığın oluşmasında etkili olan nedenler arasında bulaş riski ön plana çıkar. Kedinin virüsle doğrudan teması rahatsızlığa yol açar. Virüsün yayılma şekli enfekte olmuş kedilerin tükürükleri ile ya da göz ve burun akıntıları ile olur.

Enfekte olmuş bir kedi ile doğrudan temas edilmesi hastalığın yayılabilmesi için yeterlidir. Bazı kediler enfekte olsalar bile virüsün etkilerini göstermeyebilir bu tür durumlarda ise gizli taşıyıcılık özellikleri nedeni ile diğer kedilere bulaştırma riskleri çok yüksektir.

Bu virüs bütün kedileri etkileme gücüne sahiptir. Kedinin yaşı ya da cinsi fark etmeksizin virüsten olumsuz olarak etkilenebilir. Tedavi edilebilir bir hastalık olması nedeni ile enfekte olan kediler için belirli bir tedavi uygulanması gerekir.

Antibiyotikler ya da antiviral ilaçlar tedavi sırasında kullanılır. Göz tahrişine yönelik damlalar ve kremler de tedavi sırasında uygulanabilmektedir. Kedi bu tür bir rahatsızlık geçirdiğinde bir veteriner hekime danışılması gerekir. Tedavisinin eksiksiz ve tam yapılması kısa sürede sağlığına kavuşabilmesi açısından da önem taşır.