Kedi Parazit Aşısı, Batıkent Ankara

Kedi Parazit Aşısı, Batıkent Ankara kedilerin ihtiyacı olan tüm aşıların yapılabilmesi için uygun bir adrestir. Kedilerin doğdukları andan itibaren aşılanması ilerleyen yaşamlarında sağlıklı bir ömür sürebilmeleri için gerekir.

Aşılanma oldukça önemli bir konudur ve karşılaşılabilecek ciddi sağlık sorunlarını önleyici etkileri vardır. Hastalıklar ve parazitler karşısında aşılar kedileri koruyucu yönleri ile öne çıkar. Evcil kediler için de aşı oldukça önemlidir. Dış dünya ile temasa kapalı olsalar da evcil kedilerin de düzenli olarak aşılarının yapılması sağlıkları için büyük bir önem taşır.

Kediler çeşitli şekillerde bakteri, virüs ya da parazitlerle temas edebilir. Kedinin dışarıya çıkmıyor olması bu tür etkenlere maruz kalması yönünde bir engel teşkil etmez. Eve gelen misafirler ya da dışarıda kullanılan eşyalar aracılığı ile de kediler çeşitli biçimlerde bakteri, virüs ve parazitlerle karşılaşabilir.

Kedilerde İç Dış Parazit Aşısı Kaç Ayda Bir Yapılır ?

Kedilerde İç Dış Parazit Aşısı Kaç Ayda Bir Yapılır ? Sorusunun yanıtı kedilerin sağlığı söz konusu ise bilinmelidir. Kedilere yapılan iki tür parazit aşısı bulunur. İç parazit ve dış parazit olarak adlandırılan bu aşılar belirli bir düzen içinde kediye uygulanır.

Parazit aşısının yapılma amacı kedinin vücuduna çeşitli yollarla girebilen parazitlerin önlenmesidir. Kedinin ev kedisi olsa dahi sağlıklı bir yaşam sürebilmesi aşılarının eksiksiz ve tam olarak vaktinde yapılmasına bağlıdır.

Kedi Parazit Aşısı, Batıkent Ankara aracılığı ile kedilerin tüm aşı ihtiyaçları karşılanabilir. Kedilere uygulanan parazit aşıları oral yoldan alınabileceği gibi enjeksiyon yöntemi kullanılarak da uygulanması mümkündür.

Dış parazit aşısı enseden damlatma yöntemi ile uygulanır. Enseden uygulanmasının nedeni kedinin bu bölgeye ulaşamaması ve aşının etkisinin sağlanabilmesidir. İç parazit enjeksiyon yolu ile yapılırken dış parazit ise enseden damlatma usulü ile uygulanır. Parazit aşılarının uygulanması 3 aylık periyodik aralıklarla olmalıdır. Aşı uygulaması yapılırken veteriner hekim kontrolünde olması kedinin sağlığı açısından önem taşır.

İlginizi Çekebilir: Kedilerde Herpes Virüs Tedavisi, Batıkent Ankara

Kedilerde Parazit Aşısı Sonrası

Kedilerde Parazit Aşısı Sonrası bazı yan etkiler de görülebilir. Bu yan etkiler kısa süreli ve geçici özellik gösterir. Aşı uygulaması her canlı üzerinde farklı etkilere sebep olabilmektedir. Aşıların yan etkisinin olması olağan bir durumdur ve geçicidir. Kedilerde parazit aşısı yapılırken veteriner hekimlerden yardım alınması önemlidir. Klinikler ya da veterinerler tarafından yapılması gereken bu aşılar sayesinde kedilerin sağlıklı bir yaşam sürmesi sağlanır.

Kedi Parazit Aşısı, Batıkent Ankara tarafından gerçekleştirilen bir çalışmadır. Kedilerin sağlığı için bu tür uygulamaların ihmal edilmemesi gerekir. Bazı durumlarda veteriner önerisine göre aşının yapılma aralığı 2 ayı da bulabilir. Aşının ardından görülen yan etkiler bir veya daha fazla olabilir. Yan etkilerin şiddetine bağlı olarak takip edilmesi de önemsenmelidir. Bunun yanı sıra yan etkiler genellikle kısa süre içerisinde yok olma eğilimindedir. Kedilerde parazit aşılarının ardından ortaya çıkabilen yan etkiler şunlardır:

• Aşı bölgesinde şişlik
  • Ciltte döküntüler
  • Halsizlik
  • Uyuşukluk
  • İshal
  • Kusma
  • Topallama

Kedilerde İç Dış Parazit Aşısı Kaç Ayda Bir Yapılır?

Parazit aşılarının uygulanması 3 aylık periyodik aralıklarla olmalıdır.

Kedilerde Parazit Aşısı Yan Etkileri Nelerdir?

Aşı bölgesinde şişlik
Ciltte döküntüler