Kedi Alerjisi Belirtileri

Kedi alerjisi belirtileri bireylerin günlük ve yaşamsal aktivitelerini zor şartlara taşıyabilmektedir. Kedi alerjisi belirtilerinde önemli olan konu bireylerin alerjenlere karşı hassasiyetleri de olabilmektedir. Kişilerin hassasiyetlerine bağlı olarak belirtilerin şiddeti değişiklik gösterebilmektedir. Bu konuda hassas bireylerde görülen belirtilerin şiddetli ve hassas olması durumu hafif ve şiddetli seviyeler arasında değişecektir. Kedi alerjisi belirtileri hakkında bir belirtme yapmak gerekirse şu şekilde sıralama yapabiliriz:
• Bireylerde solunum problemleri gözlenebilmektedir.
• Burun tıkanıklığı oluşabilmektedir.
• Kaşıntı oluşabilmektedir.
• Gözlerde kızarma ve sulanma oluşabilmektedir.
• Hapşırma durumu oluşabilmektedir.
• Burun tıkanıklığına bağlı olarak yüz ağrısı gelişebilmektedir.
• Deri döküntüsü görülebilmektedir.
• Deride kaşıntı oluşabilmektedir.
• Kurdeşen görülebilmektedir.
• Öksürük ve hışıltılı soluma gibi belirtiler görülebilmektedir.
• Nefes darlığı yaşanabilmekte ve aynı zamanda göğüste sıkışma olabilmektedir.
Belirtiler hemen kendini gösterebileceği gibi bazı bireylerde 8-12 saat ara ile şiddetli bir seviye alabilmektedir. Bu durumlar sonucunda hassasiyeti bulunan kişiler alerjenler ile karşı karşıya geldiklerinde şiddetli belirtiler hissedebilmektedir. Bu durumda öncelikle bilmeniz gereken kedi alerjinizin bulunup bulunmadığı konusunda bilgi sahibi olmanızdır. Bu durumla birlikte küçük dostlarımız ile mesafeli olma durumunuz gelişebilmektedir.

Kedi Alerjisi Belirtileri
Kedi Alerjisi Ne Zaman Ortaya Çıkar?

Kedi alerjisi belirtilerin kendini göstermesi ile ortaya çıkmaktadır. Bu durum bazı bireylerde dakikalar içerisinde hemen olurken bazı bireylerde biraz zaman geçmesi sonucu oluşabilmektedir. Saatler geçtikçe şiddetlenen kedi alerjisi belirtileri ile bireylerin yaşamsal aktivitelerini kısıtlamaktadır. Kedi alerjisi kişilerin alerjen seviyelerinin düşüklüğü durumlarında da birkaç gün geçse de kendini belli etmeyebilmektedir. Kedi alerjisi genel olarak tükürükle temas edilmesi ile ortaya çıkarken aynı zamanda idrarla temas sonrası ve kedi tüyü ile de ortaya çıkabilmektedir.
Alerjinin ortaya çıkması için kişilerin alerjene maruz kalması gereklidir. Bu konuda belirttiğimiz gibi alerjene karşı hassasiyet seviyeleri içeren bireylerde belirtiler kısa süreler içerisinde belirlenebilirken hassasiyet seviyesi düşük olan bireylerde belirtilerin oluşması daha uzun süreleri kapsayabilmektedir.
Bu konuda hayvanseverlerin bilinçli olması gereklidir. Evcil hayvan sahiplenmek isteyen ve hayvanseverlerin kediler ile temas etmeden önce alerjenlere karşı duyarları hakkında bilgileri olması faydalı bir durum olacaktır. Bunun için kedi alerjisi yaptırmaları gerekmektedir. Küçük dostlarımızla ilgilenirken ve severken bu durumda zararlı bir etken gelişebileceğini bilerek hareket etmek kişilerin yararına olacaktır.

Kedi Alerjisi
Kedi Alerjisi Nasıl Geçer?

Kedi alerjisi ile karşılaşan bireylerin belirttiğimiz gibi günlük ve yaşamlar aktiviteleri kısıtlanmaktadır. Kedi alerjisi belirtileri ile insanları oldukça etkilemektedir. Gribe benzer bir şekilde kendini gösteren kedi alerjisi, kedi ortamda olmasa bile devam edebilmektedir. Bunun nedeni kedinin yakın süreler öncesinde yaşam alanında bulunması ve görülemeyecek noktalarda alerjiye neden olan faktörlerin bulunması olmaktadır. Kedi alerjisi nasıl geçer sorusuna yanıt verecek olursak belirtiler kendini gösterdikten hemen sonra bir sağlık kuruluşuna başvurmak en gerekli ve en doğru işlem olacaktır.
Kedi alerjisi ile karşılaşılan bireylerin birçoğu kedi ve köpeklere karşı alerjisi bulunan kişileri kapsamaktadır. Ancak bu noktada köpek alerjisine oranla en çok kedi alerjisi görülmektedir. Kedi alerjisinin geçmesi için hastaneye başvurmak ve alerji uzmanı doktorlara görünmek gerekmektedir. Alerjinin nasıl ve neye karşı geliştiğini bilmek adına alerji testi yaptırmak gereklidir. Bu noktada alerji aşıları, burun spreyleri gibi doktor kontrolü dahilinde kullanılması gereken ilaçlar ile tedavi olunabilmektedir. Doktorunuzun yönlendirmesi ve uygun görmesi ile almanız gereken alerji ilaçlarını düzenli olarak doktor kontrolünde kullanmanız gereklidir. Gerekli kedi alerjisi testlerini yaptırmanız ve doktorunuzun oluşmuş kedi alerjisi belirtileri için vermiş olduğu burun spreyleri ve ilaçları düzenli olarak ve doktor kontrolü ile kullanmanız sağlığınız için son derece yararlı olacaktır.

Kedi Alerjisi Nasıl Geçer
Kedi Alerjisi Tehlikeli mi?

Kedi alerjisi, bireylerde oluşum gösteren ve yaşamsal faktörlerin kısıtlanmasına neden olan bir alerji çeşididir. Kedi alerjisi belirtileri ile günlük aktiviteleri kısıtlarken ilerlemesi ve tedavi edilmemesi durumunda farklı hastalıklara yol açabilmekte ve tehlikeli olabilmektedir. Belirtileri ile solunum yollarında rahatsızlıklara yol açan kedi alerjisi ilerlemesi ile akut astım ataklarına sebebiyet verebilmektedir. Ayrıca kronik astımda da problemli bir durum oluşturan kedi alerjisi öksürme, nefes darlığı, burun akıntısı gibi belirtiler ile kendini gösterebilmektedir.
İlerlemesi durumunda tehlikeli olan kedi alerjisi, göğüste sıkışma ve hırıltıyı da tetikleyerek kendini gösterebilmektedir. Özellikle ciğerlere ulaşması sonucunda belirtiler kendini ciddi bir şekilde göstermektedir. Astım rahatsızlığı bulunan kişilerin birçoğu kediler ile temas ettiklerinde şiddetli seviyelerde atak geçirebilmektedirler. Bu durumda belirtiler çok zorlayıcı olduğunda bir sağlık kuruluşuna başvurmak ve tedavi olmak adına doktor kontrolünde ilerleme sağlamalıdır. Kedi alerjisi ve diğer evcil hayvan alerjileri söz konusu olması durumunda minik dostlarımızla temas etmemek ve uzaktan sevmek bu durumda bireylerin sağlığı açısından yararlı bir durum olacaktır.

Kedi Alerjisi Tehlikeli mi
Kedi Alerjisi Testi

Kedi alerjisi testi bireylerin kedi ile temas etmesi sonucunda kendini göstermesi ile yaptırılması gereken bir test olmaktadır. Kedi alerjisi testi yapılması ve diğer alerji testleri de dahil olmak üzere iki tür alerji testi yapılmaktadır. Bunlar; deri testi ve kan testleridir. Deri testleri, deri prick ve intradermal deri testi olarak yapılabilmektedir. Deri testleri hızlı sonuç veren alerji testlerindendir. Bunun için bir sağlık kuruluşuna başvurmanız gerekmektedir. Bu konuda deri testi yapılırken kullanılan bazı ilaçlar testi tetikleyebilmektedir. Bundan kaynaklı olarak doktor kontrolünde yapılması gereken kedi alerjisi testleri ile hangi testin sizin için uygun olduğunu ve yaptırmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.
Doktor kontrolünde yapılması gereken alerji testleri konusunda, test sırasında oluşabilecek reaksiyonları da göz önünde bulundurarak alerji uzmanları tarafından kedi alerjisi deri testi yapılması gereklidir. Bununla birlikte kedilere alerjinizin olduğunu öğrenmeniz sonrasında oldukça sevimli olan minik dostlarımızı uzaktan sevmeye ve temas etmemeye özen göstermeniz gerekecektir. Bu konu sağlığınız açısından göz ardı edilmemesi gereken bir konu olmaktadır.

Kedi Alerjisi Testi Nasıl Yapılır?

Kedi alerjisi testi yaptırmak için yukarıda da belirttiğimiz gibi iki yöntem bulunmaktadır. Bunlar kan testleri ve deri testleridir. Kedi alerjisi testi yaptırmak için öncelikle bir sağlık kuruluşuna başvurmanız ve doktorunuz ile görüşmeniz gereklidir. Doktorunuz ile görüşme ve muayene sonrası sizin içi yapılması en uygun testi alerji uzmanı eşliğinde ve kontrolünde yapılması gerekmektedir. Deri testleri ya da kan testlerinden kişilerin sağlık durumları göz önünde bulundurularak en uygun olarak yapılması gereken test yapılarak sonuç alınmaktadır. Kedi alerjisi testleri için yapılan deri testleri kan testlerine kıyasla son derece hızlı sonuçlar vermektedir. Bu konuda kedi alerjisi belirtileri görüldüğü zaman doktorunuza başvurarak alerji testi yaptırmak istediğinizi belirtmeniz faydalı olacaktır.
Kedi alerjisi testi sonucu doğrultusunda hayvanseverlerin doktor kontrolünde kullanması gereken ilaçları kullanması gerekirken eğer kedi alerjisi var ise küçük dostlarımızdan uzak durmak ve temas etmemek gerekmektedir. Kedi alerjisi belirtileri ile oluşan semptomlar için doktorunuzun kontrolünde kullanmanız gereken ilaçları düzenli olarak kullanmanız gerekmektedir. Bunun yanı sıra Karanfil Veteriner Kliniği olarak Batıkent’te bulunan kliniğimizde minik dostlarımızın sağlığı için çalışmalarımızı sürdürerek donanımlı çalışma arkadaşlarımız ile profesyonel hizmet vererek ilerleme sağlamaktayız.

Kedinizde alerji belirtileri var ise Batıkent Veteriner Kliniğimizi ziyaret ederek sağlık hizmeti alabilirsiniz. Adres bilgileri için tıklayınız.