Kedim İshal Ama Halsiz Değil - Kedimin İshali Geçmiyor

Kedilerde en çok görülen sorunlardan biri ishaldir. Çoğu zaman ishal sorunu kedinin mamasının değişmesinden kaynaklanır. Eğer kedim ishal ama halsiz değil şikâyetiniz varsa, kedinizin ishal olması mama değişikliğinden kaynaklanıyor olabilir. Kedilerde ishalin belirtileri, gevşek ve sulu dışkılama ve acil tuvalet ihtiyacıdır.

Kedilerde uzun süreli ishale ateş, letarji, halsizlik, iştah kaybı, dehidrasyon gibi belirtiler eşlik edebilir. Yavru kediler için ishal ciddi bir sağlık sorunudur. Yavru kediler bir kez ishal yaşadıklarında bile dehidrasyona maruz kalabilirler. Bu yüzden yavru kediniz ishal olduğunda mutlaka veteriner kliniklerine başvurmalısınız. Kediniz ishalse, ama iyi görünüyorsa onu yakından takip etmelisiniz.

Kedinizde herhangi bir halsizlik, ateş veya davranışlarında bir değişiklik fark ederseniz en kısa zamanda veteriner kliniğine müracaat etmelisiniz. Eğer kediniz hareketli ve iyiyse, kedinizin ishal olması muhtemelen acil bir sorundan kaynaklanmaz, ancak yine de en kısa zamanda veteriner hekiminizden randevu almalısınız. Eğer kediniz ishalse ve dışkısında kan varsa, kedinizin bağırsaklarında bir problem var demektir. Bu durumda tedavi için acilen veteriner hekiminize başvurmalısınız.

Kedimin İshali Geçmiyor

Kedilerde oldukça sık görülen ishal, kediler için oldukça tehlikeli olabilir. Eğer kedim ishal oldu , kedim ishal ama halsiz değil sorunlarınız varsa, kedinizin susuz kalmamasına dikkat etmelisiniz. Susuz kalmak, ishal olan kediler için çok tehlikeli bir durumdur. Kediniz dehidrasyon yaşıyorsa veteriner hekiminize başvurmalısınız. Veteriner hekiminiz kedinizin susuz kalmaması için elektrolit sıvı tavsiye edecektir.

Bu sıvıyı kedinizin suyuna hekiminizin tavsiye ettiği oranda karıştırarak kedinizin dehidrasyon yaşamasını önleyebilirsiniz. Kedinizin su kaybı yaşadığını anlamak için boynunun arkasındaki deriyi hafifçe sıkıştırın. Eğer kedinizin derisi hemen yerine geliyorsa susuz değildir. Ancak yavaş bir şekilde yerine geliyorsa veya sıkıştırdığınız halde kalıyorsa kediniz susuz kalmış demektir.

Davranışlarında bir değişiklik olmayan, sağlıklı görünen ishal kedinizi 12 saat aç bırakabilirsiniz. Bu süreçte onun sık sık su içmesini sağlamalısınız. 12 saatten sonra kedinize yağsız bir yaş mama verebilirsiniz. Kedilerin ishalini tedavi etmek için mamasını tamamen değiştirmek gerekebilir. Genellikle ishal olan kedilere özel bir beslenme diyeti uygulanır, lifli ve yağsız bir diyet programı hazırlanır. Siz de kedim ishal ama halsiz değil sorunu yaşıyorsanız, Batıkent Veteriner Kliniği olan Karanfil Veteriner Kliniğimize başvurarak kedinizin beslenme programı ile ilgili bilgi alabilirsiniz.

Kolay ulaşım sağlamanız için: konum

Kedim İshal Ama Keyfi Yerinde

Yetişkin kedinizin ishali bir günden daha fazla sürerse veterinerinize muayene ettirmelisiniz. Bu yüzden eğer ‘kedim ishal ama halsiz değil’ şikâyetiniz bir günden fazla devam ettiğinde veteriner kliniğine başvurmalısınız. Veteriner hekimler, yetişkin bir kedi ishal olduğunda genellikle gıda alerjisinden şüphelenirler.

Çünkü gıda alerjisi, yetişkin kedilerde görülen ishalin en yaygın belirtilerinden biridir. Ancak yine de veterineriniz yetişkin kedinizi muayene edecek ve muhtemelen iç parazitler, bakteri üremesi veya diğer sorunların tespiti için kedinizden dışkı örneği alacaktır. Kedinizin ishalinin nedeni tespit edildikten sonra ise kedinize gerekli tedavi uygulanacaktır.

Kedilerin İshalini ne keser?

Kedi ishali kaç günde geçer?

İLeri boyutta değilse genelde kendiliğinden 2 hafta içerisinde geçebilmektedir.