Köpeğimin ağzı kokuyor ne yapmalıyım, köpeğimin ağzı kokuyor tedavi, ne iyi gelir, nasıl geçer, veterinere danış

Köpeğimin ağzı kokuyor; Köpeklerde genellikle karşılaşılan durumlardan birisi ağız kokusudur. Bunun sebebi olarak akla ilk gelen, dişlerdeki çürüme ya da dişlerde oluşan bakterilerdir.

Gerek insanlarda gerekse köpeklerde ağız hijyeninin tam sağlanmaması gibi durumlarda ağız kokusu ile karşılaşılmaktadır.

Sindirim ile ilgili bir sorun oluşmuşsa bu da ağız kokusuna neden olabilmektedir. Bu aşamada köpeğinizin dişlerini özel macunlar ile fırçalamak, daha çok kuru mamalar tercih etmek ve düzenli veteriner kontrollerini yaptırmak köpeğimin ağzı kokuyor sorununu ortadan kaldırmaya yardımcı olacaktır.

Köpeğimin Ağzı Kokuyor, Ne Yapmalıyım?

Ağız kokusu çok sevdiğiniz birinin sizden uzaklaşmasına ya da sevdiğiniz birinden sizin uzaklaşmanıza neden olur. Kuracağınız her temas bir eziyet haline dönüşecektir. Ağız kokusu kendiliğinden meydana gelen bir durum değildir elbette. Köpekler gördükleri birçok nesneyi ağzı ile taşır ve ağzına götürür. Bu sebeple gün içerisinde birden fazla madde ile temas etmiş olurlar. Tek başına bu, ağız kokusu yaratmaz. Altında yatan çok farklı nedenler de olabilir.

Farklı iç parazitlerin ağız kokusu yaptığını düşünürsek bu bir sebeptir. Diş etlerinde bir sebepten ortaya çıkan iltihaplanma yine ağız kokusu yaratacaktır. Ev yemekleriyle ağırlıklı olarak besleniyorlarsa ve yedikten sonra diş temizliği de yeteri kadar yapılmıyorsa müthiş bir ağız kokusu ortamı oluşturacaktır. Köpeğinizin bir diyabet problemi varsa bu da ağız kokusuna yol açacaktır.

Bütün bunlara üretilebilecek çözümler vardır. Köpeğimin ağzı kokuyor ne yapmalıyım, sorunuza da bu çözümler sayesinde yanıt buluyor olacaksınız. Köpeğinizin diş ve diş eti kontrollerini sağlayabilir herhangi bir çürüme olup olmadığına dair bir fikir edinebilirsiniz. Ancak bunun bir uzman tarafından yapılması çok daha yerinde bir karar olacaktır.

Köpeğinizin dişlerini fırçalamak ağız kokusu için faydalı olacaktır. Bunu, sizin kullandığınız bir macun ile değil köpekler için özel olarak hazırlanmış bir macun ile yapmalısınız. Bunun yanında köpek besleyen her kişinin evinde mutlaka köpeğinin oynadığı, sevdiği birçok oyuncak mevcuttur.

Bu oyuncaklar ile oynamasını sağlayıp salyalar ve tükürükler vasıtasıyla ağız içindeki atıkları atmasını sağlayabilirsiniz. Tabii bu sayılan maddelerden en önemlisi veteriner muayenelerinin düzenli olarak yaptırılmasıdır. Köpeğimin ağzı kokuyor konusunda en doğru teşhisi ve çözüm yollarını size o sunacaktır.

Yavru Köpeğimin Ağzı Kokuyor

Bir köpek bakmak bir insan bakmakla eş değerdir. Zira o da candır, fiziksel ve ruhsal bir bedene sahiptir. Yavru bir köpeği veya bir kediyi sahiplenmek hem çok güzel hem de çok fazla sorumluluk isteyen bir meseledir. Bu sorumluluğun üstesinden gelebilmek için başta sevgi olmak üzere yapmamız gereken görevleri yerine getirmeliyiz.

Tıpkı bir bebek gibi ilgi ve alakamızı göstermeliyiz. Yavru köpekleri büyütürken birçok zorlu etaptan geçilir. Özellikle sağlık ile ilgili konular ön plandadır. Buna dahil edebileceğimiz sorunların başında ağız kokusu gelmektedir. Yavru köpeğimin ağzı kokuyor, basit bir konu değildir. Yeni doğan bu köpeklerin mikrop kapması neredeyse an meselesidir. Ağızda oluşabilecek herhangi bir bakteri büyük sorunları doğurabilir. Bu da bağışıklığı henüz gelişmemiş olan yavru köpeğiniz için büyük bir tehdit oluşturur. Köpeklerde ağız kokusunun bir sürü sebebi vardır.

Öncelikle sebebin ne olduğu öğrenilmelidir. Sindirim kaynaklı mı, bakteri kaynaklı mı, diyabet mi yoksa diş eti sorunundan mı kaynaklı olduğu araştırılmalıdır. Bu noktada erken teşhisin büyük rolü bulunmaktadır. Yavru köpeklerde kullanılan yöntem ve ilaçlar farklılık gösterir.

Bu bakımdan veteriner hekime hemen müracaat edip nedeni öğrenilmeli ve ne işlem gerekiyorsa uygulamaya geçilmelidir. Bağışıklık sisteminin tam olarak gelişmediği yavru köpeklerde bu durum hafife alınmamalı, gereği ivedilikle yapılmalıdır. Bu şekilde köpeğimin ağzı kokuyor meselesini de kökten çözmüş olacaksınız.

Köpeklerde ağız kokusu nasıl önlenir?

Köpeklerin düzenli, sağlıklı, iyi beslenmesi ağız kokusunu engelleyebilmektedir. Ayrıca köpeklerin dişlerinin temizliğinin ve bakımının yapılması da ağız kokusunun önüne geçebilmek için başvurulan yöntemlerdendir.

Köpeklerde ağız kokusu neden olur?

Koku sorununun birden fazla nedeni olmakla beraber, insanlarda olduğu gibi dişlerde bulunan bakterilerin sıklıkla kokuya neden olması bilinmektedir.

Yavru köpeğin ağız kokusu nasıl giderilir?

Yetişkin köpeklerde olduğu gibi sağlıklı ve iyi beslenme ayrıca düzenli diş bakımının yapılması yavru köpeklerde ağız kokusunu önleyebilmektedir. Diş temizliğinin yapılması ağız kokusunun önlenmesi için önemli bir yöntemdir.