Köpeklerde Kanlı ishal belirtileri, köpeklerde kanlı ishal tedavisi, köpeklerde kanlı ishal belirtileri, köpeklerde kanlı ishal neden olur?

Köpeklerde kanlı ishal tabirinin bir diğer adı, Parvovirüs’tür. Oldukça tehlikeli olan bu virüs, yavru köpeklerde ölüme kadar gidebilmektedir. Bir DNA virüsüdür. İshal başlı başına çok tehlikeli bir hastalıktır. Vücudu susuz bırakan ve bağışıklığı en düşük seviyeye düşüren ishalde erken müdahale oldukça önemlidir.

Köpeklerde kanlı ishal virüsü, dış mekanlarda da varlığını 1 yıldan fazla süre sürdürebilmektedir. Kolayca çoğalabilir, hızlı bir şeklide bulaşabilir, steril durumlara karşı direnç gösterebilir ve genetiksel olarak değişim geçirebilmektedir.

Yavru ve yetişkin köpeklerde farklı bir seyir izlemektedir. Yavru köpeklerde mide ve bağırsak epitellerine hızla yerleşir ve ölümcül sonuçlara neden olabilir. Yetişkin köpeklerin bağışıklık yapısı daha güçlü olduğundan virüsle savaşabilme potansiyeline sahiptir. Bu virüs yalnızca köpeklerde görülmektedir, insanlara bulaşma durumu söz konusu değildir.

Köpeklerde Kanlı İshal Tedavisi

Erken teşhis her hastalıkta olduğu gibi kanlı virüs hastalığında da çok önemlidir. Köpeklerde kanlı ishal direkt olarak tek bir ilaçla yok olmamaktadır. Bu durumda yapılacak en doğru şey, köpeğin daha fazla sıvı kaybı yaşamaması için serum yoluyla sıvı takviyesi yapılmasıdır.

Antibiyotik ilaçlar ve bağışıklık güçlendirici serumlar vasıtasıyla köpeğin bu virüs ile mücadele etmesi sağlanır. Buna ilave olarak vitamin, probiyotik ve mide koruyucular da takviye olarak verilmektedir. Yaklaşık 2 haftalık bir tedavi sürecinden sonra köpekteki iyileşme fark edilebilmektedir.

Bu süreçte köpeğinizin bulunduğu ortamların temizlik ürünleri ile dezenfekte edilmesi gerekmektedir. Aynı zamanda kalabalık ortamlardan uzak tutmalısınız. Aşılarının yapılmış olması önemlidir evet ancak bu virüsten tam olarak korumamaktadır. Tüm bunlar bilinip köpeklerde kanlı ishal tedavisi bu kapsamda değerlendirilmelidir.

Yavru Köpeklerde Kanlı İshal Tedavisi

Yeni doğmuş olan her canlının bağışıklık seviyesi düşük seyreder. Yavru köpekler, dışarıdan gelebilecek mikroplara karşı açık durumdadır. Bu düzeyde aşıları, beslenme düzeni ve şekli bir nebze onları hastalıklara karşı koruyucu kalkan gibi koruyacaktır. Yavru köpeklerde kanlı ishal, yetişkinlere oranla çok daha yüksek seviyede izlemektedir. Ve öldürücülüğü çok yüksektir. Buna annesinden ayrılmanın verdiği stresli durumu da eklersek bağışıklık direncinin daha da düşeceği anlamı çıkar.

Çünkü stres bağışıklığı düşüren en önemli etkendir. Böyle bir durumda veteriner hekime boşa zaman geçirmeden gidilmelidir. Hekimin bu virüsü bir seferde yok edebilmesi pek mümkün değildir. Ortalama 2 haftalık bir iyileşme süreci olacaktır. 2 ay boyunca virüsü taşıma ihtimali olduğu için gözetim altında tutmak ve başkaca köpeklere de bulaşmasını engellemeniz gerekebilir. Köpeklerde kanlı ishal vücutta protein kaybı oluşturacağından hekim bunun serum yolu ile takviyesini sağlayacaktır.

Kaybettiği sıvı için yine serum uygulaması yapılacaktır. İshal kusmaya da sebep olduğundan kusma önleyici ilaçlar da yine takviye edilecektir. Yavru köpeklerde kanlı ishal tedavisi sabır gerektiren bir süreçtir. Bu aşamada köpeğiniz oldukça bitkin ve halsiz olacaktır.

Çok küçük de olduğu için bu sizi derin bir üzüntüye itebilir. Soğuk kanlı bir biçimde, veteriner hekime güvenerek köpeğinize destek olmak en iyi yapacağınız davranış olacaktır.

Köpeklerde Kanlı İshal Belirtileri

Kanlı ishalin en baş belirtisi, şiddetli ve sürekli bir şeklide kusmadır. Köpeklerde kanlı ishal adından da anlaşılacağı üzere kanlı bir dışkı şeklinde oluşur ve ağır bir kokusu olur. Mide bulantısı yaratacağından iştahsızlık ve sıvı tüketimini kesecektir.

Çünkü sıvıyı alsa da oluşan mide bulantısı ile birlikte kusacaktır. Buna bağlı olarak kilo kaybı söz konusu olacaktır. Ateş ve karın ağrısı da baş gösterecektir. Kusma, ateş, sıvı kaybı, tüm bunlar yoğun bir halsizlik hali yaratacaktır. Köpeklerde kanlı ishal belirtileri çok ciddi belirtilerdir. Kesinlikle vakit kaybedilmemeli ve bir veterinere gidilip doğru tedavi yöntemi uygulanmalıdır.

Köpeklerde kanlı ishal tedavi edilir mi?

Ciddi bir sağlık sorunu olduğu bilinmektedir. Köpeğinizin kanlı ishal belirtileri göstermesi durumunda veteriner hekime danışıp tedavisine başlanması gerekebilir.

Kanlı ishal köpeklerde nasıl olur?

Köpeklerde Kanlı İshal Nasıl Tedavi Edilir?