Kedilerde Atopik Dermatit

Kedilerde atopik dermatit alerjik bir durumu kapsamaktadır. Açık ve kapalı alanlarda kedilerin alerjin alerjik reaksiyonlar ile karşı karşıya kalması sonu oluşan atopik dermatit cildin bazı faktörler karşısında alerjik reaksiyon göstermesi ile oluşan bir deri problemi olmaktadır. Atopik dermatit bazı faktörler ile karşı karşıya gelme durumlarında gelişebilmektedir. Bunları belirtecek olursak şu şekilde sıralama yapabiliriz:

• Polene alerjik reaksiyon gösterme
  • Toza alerjik reaksiyon gösterme
  • Toz akarlarına alerjik reaksiyon gösterme
  • Yüne alerjik reaksiyon gösterme
  • Küfe alerjik reaksiyon gösterme
  • Naylona alerjik reaksiyon gösterme
  • Plastiklere alerjik reaksiyon gösterme

Belirttiğimiz faktörler ile karşılaşma durumlarında kedilerde atopik dermatit problemi görülebilmektedir. Belirtilen nedenlerden herhangi birine alerjik reaksiyon gösterilebilmektedir. Atopik dermatit kedilerde dönemsel ve mevsimsel olarak da görülebilmesiyle birlikte bu alerjenler vücuda solunum yolu ile veya sindirim yolu ile girmektedir. Bu hastalık aynı zamanda kedilerde dermatit ya da atopi şeklinde de bilinmektedir. En yaygın görülen alerjiler arasında ön planda görülen kedilerde atomik dermatit belirttiğimiz gibi mevsimsel olarak da görülebilmektedir. Kedilerde atopik dermatit konusuna hakim olmak için okumaya devam edin!

kedilerde-dermatit-bulasici-mi

Kedilerde Dermatit Bulaşıcı mı?

Kedilerde dermatit bulaşıcı mı sorusu evcil hayvan sahiplerinin yakından ilgilendiği bir soru olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu soruya yanıt olarak yukarıda da belirttiğimiz gibi kedilerde atopik dermatit cildin çevresel faktörlere karşı gösterdiği alerjik reaksiyonlardır. Bu nedenle bazı faktörler nedeni ile oluşmaktadır diyebiliriz. Polen, toz, küf gibi çevresel faktörler ile solunum ya da sindirim yolu aracılığı ile temas edilmesi durumunda kedilerde atopik dermatit görülmesi mümkündür.

Bu hastalık kedilerde kaşıntıya, tüy kaybına ve yaralara neden olabilmektedir. Özellikle baş ve boyun bölgesinde kaşıntı ile kendini gösteren kedilerde dermatit tüyleri çok fazla yalamadan kaynaklı olarak ön ayaklarda tüy kaybı olmasına neden olabilmektedir. Beraberinde dermatitten kaynaklı oluşan kaşıntı ciddi cilt yaralarına da neden olabilmektedir. Yüz, koltuk altı ya da ön bacak bölgelerinde cilt yaraları oluşabilmektedir.

Atopik dermatit de kedileri rahatsız eden konu aslında alerjiye neden olan faktöre karşı vücudun verdiği tepkiyi belirtmektedir. Atopik dermatite neden olan alerjik faktörün bulunması ve kedinin bu faktörden uzak tutulması gereklidir.

kedilerde-egzamaya-ne-iyi-gelir

Kedilerde Egzamaya Ne İyi Gelir?

Kedilerde egzama, alerjiden ve stresten ortaya çıkan ve cildin iltihaplanmasına ve tahriş olmasına neden olan deri hastalığıdır. Egzama ciltte hassasiyeti yükseltmesi ile kedileri oldukça rahatsız eden bir hastalıktır. Herhangi bir temas ile kaşıntı oluşarak kedi rahatsız olurken bu durum o bölgeyi yalamasına neden olmaktadır. Beraberinde egzama kedilerin cildinde tahriş oluşmasını ifade ederken aynı zamanda kızarıklık ya da kabuklanma gibi durumlar ile oluşması muhtemel iltihaplanmaları belirtmektedir.

Kedilerde egzamadan kaynaklı oluşan kaşıntı durumu günlük olarak oldukça fazla etkilerken yaşamsal aktivitelerini de kısıtlayabilmektedir. Egzamanın etkilediği bölgelerde tüylerde incelmeler görülmektedir. Egzamanın etkilediği bölgeler ise alt karın, omurga, yüz, kulaklar, boyun, yanlar ve kuyruk tabanı olmaktadır. Yoğun egzama durumlara kediler sivilce vb. lezyonlar da görülebilmektedir.

Kedilerde egzama hastalığı olması durumunda Karanfilvet Batıkent Veteriner olarak küçük dostlarımızın sağlığına kavuşması için çalışmalarımızı sürdürerek özel olarak hazırlanan odalarımızda muayene ve tedavi işlemlerini gerçekleştirmekteyiz. Donanımlı ekibimiz ile güvenli ve güler yüzlü bir hizmet vermekteyiz.

kedilerde-atopik-dermatit-tedavisi

Kedilerde Atopik Dermatit Tedavisi

Kedilerde atopik dermatit tedavisi için öncelikle veteriner kliniğinde muayenesi yapılmalıdır. Tanı konulduktan sonra tedavi için adımlar atılırken belirtmek gerekir ki Batıkent veteriner konusunda siz değerli hayvanseverlerin dostlarına hassasiyetle, özenle ve titizlikle bir yaklaşım ile çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Küçük dostlarımıza özel olarak hazırladığımız odalarda güvenli ve güler yüzlü bir şekilde küçük dostlarımızı tedirgin etmeden güvenlerini sağlayarak muayene işlemlerimizi ve gerekli görülen tedavileri uygulamaktayız.

Atopik dermatit tedavisi için öncelikle akut cilt enfeksiyonlarını tedavi etmekle tedaviye başlanması uygun olmaktadır. Beraberinde uzman veterinerimiz eşliğinde minik dostumuza antibiyotik ilaçlar ve enfeksiyon için gerekli ilaçlarla tedavi sağlamaktayız. Beraberinde gerekli görülen işlemler ile minik dostlarımızın sağlığına kavuşması için tedavileri uygulayarak kaşıntılarını rahatlatarak iyileşmelerini sağlamaktayız.

Batıkent veteriner konusunda uzmanlığımızla yer alarak minik dostlarımızı tedavi etmek ve sağlıklı bir ömür sürmeleri için varlığımızı sürdürmekteyiz. Ciddi sonuçlarla karşılaşmadan minik dostlarımızın tedavi edilmesi gerekirken kliniğimizde özenli ve titiz bir yaklaşım ile çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Kedi kısırlaştırma konusunda bilgi almak için bağlantıya tıklayınız.

kedilerde-egzama

Kedim egzama oldu ne yapmalıyım?

Temel olarak bu durumda endişe etmeden sakin bir şekilde ilerlemeniz gerekmektedir. Kedinizde egzama belirtileri ortaya çıktıysa zaman kaybetmeden veteriner hekimlere muayene ettirilmeleri gerekir.

Kedi egzaması nasıl olur?

Kedi egzaması genellikle kedilerin cildinde kızarıklık, kabuklanma veya diğer tahriş biçimleriyle sonuçlanabilecek iltihaplanmayı ifade eden bir hastalıktır.

Kedi egzama insana bulaşır mı?

Hayır. Kedilerde egzama bulaşıcı değildir.