BATIKENT VETERİNER

Batıkent’e taşınmak  evcil hayvanı olanlar için mantıklı mı?

Batıkent semti hayvansever nüfusun çok fazla olduğu bir semt. Hayvanlara değer veren , onlar için en iyisi olması gerektiğine inanan insanlar ile doludur. Batıkent veteriner hizmeti anlamında da gelişimini bu doğrultuda fazlasıyla ilerletmiş bir semt konumuna gelmiştir.

Batıkent veteriner kliniği üzerine bu gelişimi kollektif bir sokak hayvanı koruma ve besleme bilincine de katkı sağlamış oldu. Semtin geniş bir alana yayılması, park yeri sorununun olmaması insanları sahiplendiği veya korumaya çalıştığı tüm patiler için sağlık hizmetinin kolay erişimine sebep oldu. Bu durum trafiği çok yoğun ve ana yol üzerinde park sıkıntısı içinde kalan semt kliniklerinin acil hasta alamaması gibi bir duruma sebebiyet verdi.

Batıkent Veteriner Klinikleri semt coğrafyası ve planlaması nedeniyle bu durumu egale edebilmiş görünmekte. 2018’den itibaren acil vakalarda, özellikle trafik kazası kurtulmalarında, semt olarak ikinci sırada Batıkent veteriner klinikleri yer almaktadır. Buna en büyük etkenlerden biri şehir planlaması ve geniş park alanlarıdır.

Veteriner kliniklerin lokasyonuna önem veriyor muyuz?

Semte talep etraf çevrelerden de olmaktadır. Karanfil Veteriner Kliniği hasta portföyü incelendiğinde hastaların %30’unun Batıkent dışından geldiği tespit edilmiştir. Yapılan anketlerde klinik tercihlerinde en önemli etken veteriner hekime güven olsa da ulaşımın ikinci etken, otoparkın da tercih kriterleri arasında önemli bir noktada olduğu saptanmıştır.

Garip olan kısım ise Batıkent semtinde yaşayan insanlar veteriner kliniği tercihlerinde ulaşım şıkkını Ankara’nın kalabalık nüfuslu semtlerinde yaşayan insanlara nazaran daha az tercih etmişlerdir. Buradan çıkan sonuca nazaran aslında otopark ve ulaşım sorunu yaşamayan insanların bu durumun önemli bir kriter oluşunu fark edememiş olmalarıdır.

Nüfus artış göstermesine rağmen kalabalık semtlerde otopark sorunu olan kliniklerde acil vaka sayılarının düştüğü gözlenmiştir. Bu durum Batıkent , Ümitköy, Çayyolu semtindeki kliniklerde tersine artış göstermiştir.

Bunun aksine Batıkent veteriner kliniklerinde yürüyerek gelen hasta sayısının diğer semtlere nazaran düşük olduğu görülmekte. Yerleşim yerlerinin geniş bir alana yayılması ve otomobil park sorununun olmaması buna etken olarak gösterilebilir.

Batıkent Veteriner Klinikleri 12

Nelere dikkat edelim?

Hayvanseverlerin ve hayvan sahiplerinin taşınma sırasında kriterler arasında dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri de bölge klinik durumlarının kalitesi, uzaklığı ve ulaşılabilirlik durumu olmalıdır. Son dönemde aile bireylerinin iş yerine, okula , ibadethaneye, hastaneye yakınlık kriterleri arasına veteriner kliniğine yakınlıkta yerini almıştır. Bu sebeple taşınma öncesi bölge veteriner klinikleri sorgulanmaktadır. Batıkent veteriner kliniklerinde bu durum çokta kritik bir önem arz etmemektedir. İnsanlar kalabalık ve otopark sorunu olan semtlerdeki gibi bu bölgede yürüyerek ulaşım çokta tercih etmemektedir. Otomobil tercihi erişim kolaylığı sağlamaktadır. Bu sebeple veteriner klinik yakınlığı çokta önemli bir kriter olmaktan çıkmıştır. İstanbul gibi şehirlerde bu durumun aksine yakın çevre veteriner klinik önemi çok fazladır.

Bu durum göz önüne alındığında hasta portföyünün %30 ‘u Batıkent dışında olan Karanfil Veteriner Kliniği için durum çokta sürpriz değildir. İstatistikler de bunu desteklemektedir.

Tabiki bu durumun tek sebebi coğrafik olamaz. Batıkent veteriner klinikleri arasında yer alsa da Karanfil Veteriner Kliniği bölge halkının da olumlu yönlendirmeleri ile Ankara geneli bir hasta portföyü oluşmuştur. Batıkent dışı gelen hasta portföyünün bir sebebi de bu olumlu yönlendirmelerdir.

Batıkent Veteriner Klinikleri 14

İnsanlar neden yönlendirmeyi tercih ediyorlar?

Karanfil Veteriner Kliniği Batıkent Veteriner Kliniklerinin hatta Ankara ‘nın en temiz veteriner kliniği arasında gösterilebilir. Hastalık sürecinin tespiti ve takibi konusunda yeterli uzman hekime sahiptir. Sürecin devamlılığı açısından hastalık noktalanana kadar durumun takipçisi olmaktadır. Ameliyat sonrası bakım post operatif bakım da Avrupanın en iyi kliniklerinden biridir. Maalesef ki klinik ortamlarında çok fazla enfeksiyon riski mevcuttur. En az bu durum hastalık süreci kadar önem arz etmektedir. Fakat bu durum çokta önemsenmemektedir. Karanfil veteriner kliniği bu konuya çok hassas davranmaktadır. Kliniğin steril olamsı ve temiz olmasının kıymetinin farkındadır. Bu farkındalık onu Batıkent veteriner klinikleri arasında hatta Türkiye’de bulunan en steril veteriner kliniği konumuna getirmiştir. Hasta sahipleri de gittikleri klinikte karşılaştıkları kokudan ve steril olmayan karşılaştıkları durumlardan rahatsızlıklarını farkedip, Karanfil Veteriner Kliniği ziyareti sonrası konunun önemini daha fazla içselleştirmişlerdir. Bu sebeple tavsiye üzerine gelen hasta sayısı artışı ciddi oranda artış göstermiştir.

Batıkent Veteriner Klinikleri 16

Klinik tercih kriterlerinizi ara ara gözden geçirmek uzun vadede daha iyi sağlık hizmetinden yararlanıza yardımcı olacaktır.